Archivo de la categoría: Sin categoría

I aquí tenim el Mascaró de Proa anunciat

Aquí el tenim. El generós comentari sobre El raïm del sol i de la lluna d’En Josep Maria Aloy al seu bloc de crítica literària i d’opinió. Que un lector tan exigent i expert com ell se’n recordi d’aquest aniversari … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

30 anys: El raïm del sol i de la lluna

El bon amic i lector Josep Maria Aloy em recorda que el meu llibre El raïm del sol i de la lluna ja té 30 anys. Diu que, sobre aquest fet, vol fer una entrada al seu bloc Mascaró de … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

Pintures, paraules

Surt avui al suplement Bellver del Diario de Mallorca aquesta resenya. El llibre de l’editorial Estrella Polar és interessant, i emotiu. Espero que la còpia que adjunto sigui llegidora. Pregunta: per què sempre hi ha, en els escrits publicats, faltes … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

De Hokusai i de conferències

Un dels grans pintors japonesos de la història és Hokusai. Les seves diferents interpretacions del mont Fuji i les seves ones, corprenedores, són admirables. També ho són les seves mirades als paisatges i els oficis i la gent del seu … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

Al Bellver, una ressenya

Del dijous, dia 10 de gener de 2013. Aquí la teniu:

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

I ara que ja està a punt de sortir l’exemplar del gener…

…em plau penjar el text on surt la suggeridora imatge del Desembre dibuixada per Nívola Uyà i que va aparèixer a la revista Borino Ros, núm. 3.  

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

Una lectura futurista

Apareix, també avui, aquesta ressenya meva d’una molt interessant novel.la futurista. Molt recomanable, de veres. En teniu un tast al següent enllaç, amb el títol del llibre: Después de la nieve. És obra de Sophie D. Crockett. No hi ha … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

Ah, l’Educació! Ah, els paisatges!

Es publica avui al Diario de Mallorca una altra aportació meva al debat sobre la reforma del sistema educatiu proposada (imposada?) pel ministre del ram del Govern espanyol. És també una rèplica a una aportació anterior d’uns representants d’un partit … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

Una lectura per a ornitòlegs

Acabo de llegir el llibre ¿Para qué sirven las aves?, d’Antonio Sandoval Rey, editat per Tundra. El text, magnífic, és alhora una evocació de moments de contemplació de les aus en espais naturals emblemàtics de Galícia i de moments històrics … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario

I la segona part amb qualque cosa més

Aquí la teniu, al Diario de Mallorca d’avui. Però, en realitat potser és millor i més positiu parlar de lectures noves i recomanables. Per exemple: coneixeu les publicacions de la col.lecció Frontera de l’editorial Valdemar? Es tracta dels relats que … Sigue leyendo

Publicado en Sin categoría | Deja un comentario